ZWO – Jaarproject 2023

Liefdevolle zorg in de laatste levensfase in Moldavie. Wanneer je te horen krijgt dat je ongeneeslijk ziek bent, gebeurt er ineens heel veel in je leven. Zekerheden vallen weg, toekomstplannen worden ruw verstoord en allerlei emoties komen op.

Ook is er zorg nodig. Niet alleen fysiek maar ook emotioneel en spiritueel. In Moldavië is er vaak geen zorg voor handen. Gelukkig zet de organisatie Home Care zich in voor thuiszorg voor mensen die ongeneeslijk ziek zijn. Home Care komt op voor de rechten van deze mensen. Zij ondersteunen mantelzorgers, maar ook zorgen zij voor medische hulpmiddelen.

Home Care kan met de financiële steun van Kerk in Actie 200 mensen hoogwaardige zorg geven en 210 mantelzorgers en vrijwilligers trainen om verantwoord zorg te verlenen.

Het hoofddoel is het tegengaan van pijn en lijden en het verhogen van levenskwaliteit van de patiënten in hun laatste levensfase.  Met onze financiële steun kunnen mensen hoogwaardige palliatieve zorg krijgen. Voor €25,- > zorgtraining van een familielid of vrijwilliger Voor €66,- > kosten van bezoeken van een verpleegkundige aan een patiënt in de laatste levensfase.  Wat zou het fijn zijn als wij, als Brugkerk, hier een mooie bijdrage aan kunnen leveren. Alvast hartelijk dank voor uw gift, namens de ZWO:|
Linette Holsappel, Daatje Bergman, Hermien Schrieken, Jan Beukenkamp, Heidi Eghuizen