Opbrengst Collecte Jeugdwerk en resultaat Kerst Wens Boom

In november gingen veel enthousiaste jeugdwerkers, vrijwilligers en kinderen rond voor een financiële bijdrage voor het jeugdwerk. Dit jaar werd ook door middel van een brief weer om uw bijdrage gevraagd. De opbrengst komt helemaal ten goede aan het jeugdwerk van onze kerk. Wij gebruiken uw bijdrage o.a. voor het organiseren van de volgende activiteiten  de overstapdienst voor de kinderen uit groep 8, de bijeenkomsten van de Rakkers en de Nacht Zonder Dak.  Maar ook alle WeekPreekRanja, WeekPreekCake en WeekPreekBrunch jeugdkerk worden grotendeels gefinancierd door uw bijdrage.

De opbrengt van de collecte is € 2.320,00, dat is een hoger bedrag dan de afgelopen jaren. Hier zijn wij uiteraard erg blij mee; onze hartelijke dank hiervoor. Ook dank voor de kinderen die er voor gezorgd hebben dat de brief er weer vrolijk uitzag.
Met vriendelijke groeten, Jeugdwerk Brugkerk

Zoals velen van jullie weten hebben wij namens de Weekpreekranja en de Weekpreekcake een

Kerst Wens Boom bij de ingang van de kerk staan. Hier mocht iedereen een eigen wens invullen. Een wens voor jezelf, voor een ander, groot of klein. Er waren enkele kinderen die een wens deden voor een ander. Namelijk voor de mensen en gezinnen die het minder breed hebben. Dat zij voor hen wensen dat zij genoeg te eten zullen hebben.

Ook kwam er een wens uit de Kerstboom, namelijk deze: een Grandioze Paas Bingo voor en door jong en oud! Nog een prachtige wens kwam er tevoorschijn: Ik zou het leuk vinden om een kerkdienst met gezinnen voor te bereiden. Er kwam nog een wens uit de Kerstboom voor een ander. De wens was om Lang zullen ze leven speciaal voor Anny en Jan Kerkdijk te gaan zingen. Een keertje wandelen in het bos met iemand uit de gemeente. Deze wens kwam van iemand anders voor iemand uit de gemeente. Er was ook de wens dat de kerk een Kerstboom doneert aan het hospice. En dat elk gemeentelid een kerstbal geeft om in die Kerstboom te hangen. Verder waren er nog vele wensen; sommige van die wensen kunnen wij helaas niet uit laten komen. Er waren kinderen die graag zouden willen dat hun opa/oma/overgrootouders weer zouden leven. Voor iedereen die hier is en een dierbare mist, wensen wij hen veel kracht en liefde toe. En dat wij aan ze denken en ze nooit zullen vergeten.

Voor iedereen op de wereld: Vrede en dat er nooit meer oorlog zal zijn. Wij wensen dat alle mensen op de wereld: in vrede kunnen leven!

Namens de kinderen en leiding van de Weekpreekranja en de Weekpreekcake.