Aswoensdag 14 februari – 19.30 uur

Een primeur bij ons in de Brugkerk. Sinds lange tijd organiseren we op de Aswoensdag weer een korte avondgebedsviering, als opstart van de Veertigdagentijd voor Pasen. In katholieke kringen wordt er dan nog weleens met een askruisje gewerkt; dat gaan wij niet doen. Toch is het goed elkaar te bepalen bij het feit dat het goed is, niet alleen bij de feestkant van het leven stil te staan (zoals tijdens carnaval), maar op een bepaald moment ook weer bij de minder aantrekkelijke kant van het leven, en hoe goed het dan is elkaar als mensen niet los te laten, maar bij te staan, zoals God zelf in Christus dat ook altijd deed en in zijn Geest nog steeds doet. Welkom! De gebedsviering is in de zaal van de Brugkerk en begint om 19.30 uur.