Zondag 12 feb

Op zondag 12 februari gaat da. Sonja van Kooten uit Ommen in de dienst voor. De leesroosters bevelen aan het over Matteus 5: 17-26 of 1 Korintiërs 2: 6-11 te hebben, over Jezus die in de Bergrede zegt dat hij niet gekomen is om de wet en de profeten’ af te schaffen, integendeel: eerder om ze aan te scherpen; en over Paulus die zegt dat we als gelovigen zouden kunnen proberen iets opmerkelijks en unieks neer te zetten in ons leven, iets wat’het oog (nog) niet heeft gezien, en het oor (nog) niet heeft gehoord’…………,

maar we laten ons zondag 12 februari verrassen waar onze gastpredikant zelf mee komt. Wim Pardoen is de organist. We collecteren voor het Noodhulp-fonds van Kerk in Actie, dat het geld vooral wil besteden aan Ethiopië. Ethiopië wordt door de klimaatverandering regelmatig getroffen door langdurige droogte en heftige regenval. Vee sterft en oogsten mislukken. Veel mensen raken daardoor afhankelijk van voedselhulp. De kerk daar leert met hulp van Kerk in Actie in Nederland de boeren en boerinnen vruchtbare grond vast te houden, goed te irrigeren en nieuwe gewassen te verbouwen die beter tegen de droogte kunnen.