Boerderij-viering

Op  zondag 14 april houden we een  bijzondere kerkviering in het teken van het platteland en de kerk.   Dit jaar zijn we te gast op het loonbedrijf van de familie Roelofs, Statumweg 4a te Lemelerveld.

Dit jaar heeft de boerderij-viering als thema “wie zaait zal oogsten”.

In de landbouw zijn het zaaien en oogsten de vaste werkzaamheden die door het jaar voorkomen. Het thema valt vrij letterlijk op te vatten: het werk dat je levert, is ook wat je zelf kan oogsten (de gevolgen). Een positieve invulling is dat je beloond wordt als je ergens goed je best voor doet of ergens hard voor werkt. Maar het kan natuurlijk ook negatief zijn: als je slechte dingen zaait, zal je ook slechte dingen moeten oogsten, oftewel de consequenties van je slechte gedrag moeten dragen.

De dienst begint om 10.00 uur, vanaf 9.30 ontvangst met koffie.

De werkgroep Kerk in Platteland organiseert deze viering, die geleid wordt door pastoraal werkster Marga Klein Overmeen en predikant George Naber.  De muzikale ondersteuning wordt verzorgd door Voices. Na de dienst is er gelegenheid om het loonbedrijf van de familie Roelofs te bezichtigen. De werkgroep Kerk in Platteland nodigt u hiervoor van harte uit.

P.S. we zitten in een schuur, zorg voor warme kleding.