Meditatief kwartiertje

Vanaf aanstaande zondag 17 september tot en met zondag 24 september zenden de vier kerken van Lemele en Lemelerveld elke avond een ‘meditatief kwartiertje’ uit, online, om 19.00 uur. Enthousiaste vertegenwoordigers van de HeiliHartKerk, de Ichthuskerk, de Lichtbron en onze Brugkerk belichten telkens een ander facet van het thema ‘een kapstok vol mantels’. Ze belichten steeds een ander aspect van de functie van de kleding die we dragen. Ze bespreken hun kijk op ‘symbolische kledingstukken’ zoals die in het leven, in het geloof en in de bijbel voorkomen. Dit doen ze met muziek, teksten of gedichten.

De kwartiertjes zijn te volgen via de website kerkdienstgemist.nl, afgestemd op de Brugkerk in Lemelerveld. Dit gezamenlijke initiatief maakt deel uit van de ‘Vredesweek’ die in heel vooral kerkelijk Nederland gehouden wordt. Ze is bedoeld als een bewust tegengeluid tegen de grote onrust en onvrede die er op dit moment overal in de wereld heerst.