Chocolade; Film en Workshop

We beginnen onze kerkelijke activiteiten dit seizoen heel zinnelijk en zintuigelijk! Goed passend bij deze tijd van het jaar en bij ons jaarthema ‘Aan Tafel’. We houden een tweetal leuke avonden over ‘chocolade’. Chocolade! Niets van wat we eten spreekt meer tot de verbeelding! Chocolade is lekker! Chocolade bevat stoffen die je gelukkig maken zegt men. Chocolade hoort bij Sinterklaas, maar past ook goed bij de deze koude donkere tijd van het jaar. Hete chocolade warmt ons weer op. En verbindt ons met elkaar. Wie chocolade cadeau doet, vertedert en verwarmt zijn relatie.

De film ‘Chocolat’ – op donderdag 1 december – Op donderdag 1 december organiseren wij bij ons in de Brugkerk een filmavond. In de kerkzaal is dan de film ‘Chocolat’ te zien. De film gaat over Vianne en haar dochter Anouck. Zij verhuizen naar een landelijk en nogal behouden Frans dorpje waar ze allesbehalve hartelijk worden onthaald. Vianne opent er een charmant chocoladewinkeltje. De burgemeester en tevens bestuursvoorzitter van de kerk doet er alles aan om de winkel gesloten te krijgen. Dat lukt hem maar heel moeilijk. Want Viannes chocolade is onweerstaanbaar lekker en prikkelt zalig de zinnen van wie er ook maar een stukje van eet of een kopje van drinkt. Ze brengt iets van betovering in het leven van de dorpelingen terug. Deze of gene zal de film mogelijk al gezien hebben want hij kwam zo’n twintig jaar geleden uit, in 2000, maar hij is het altijd weer waard om nog eens opnieuw bekeken te worden; er zit ongelofelijk veel in. Hij zet je op een prettige manier aan het denken over de invulling die wijzelf op dit moment aan ons leven en ook aan ons geloof geven. Van harte aanbevolen!

In de film spelen acteurs mee die inmiddels aan een grote carrière zijn begonnen, onder andere Johnny Depp, Juliette Binoché en Judi Dench. De filmvoorstelling begint om 20.00 uur en er wordt entree geheven. €6,–

Donderdag 8 december – Workshop ‘Chocolade’ – Op donderdag 8 december houden we ’s avonds om 19.30 uur in de Brugkerk een workshop over ‘Chocolade’. Dorpsgenoot Mieke Maletzky, velen van ons welbekend als kokkin van de vespermaaltijden op de donderdagavonden vlak voor Pasen, laat ons met chocolade kennismaken. Het spreekt voor zich dat er dan ook chocolade geproefd kan worden en informatie over chocolade zal worden gegeven. Van harte aanbevolen!