Kleurrijke Palmpasenoptocht in Lemelerveld,

Een mooie entree op zondagochtend tien april bij De Brugkerk in Lemelerveld. Ezel Sientje stapt buiten rustig rond, met op haar rug Koning(in) Noah. Al snel sluit een enthousiaste groep volgelingen van ca vijfendertig kinderen zich bij de combinatie aan en paraderen ze met hun kleurrijk gedecoreerde palmpassenstokken, vrolijk door de kerk. Allemaal blije gezichtjes.  Een prachtige opkomst, zowel in aantal als in aanzien.  Bij binnenkomst wordt er gezwaaid met takken. Sientje ondergaat het gelaten. De viering is voorbereid door de gezamenlijke raad van kerken en wordt muzikaal omlijst m.m.v. het koor Voices.

De kinderen staan centraal en dus is het een korte viering met een vrolijke noot, waarin de kinderen actief bijdragen en gebeden voordragen en kaarsjes branden voor bijv de kinderen in Oekraïne en getroffen kinderen elders in de wereld. Na afloop nemen de kinderen hun Palmpasenstokken weer ter hand en slingert een bonte, zingende stoet achter Sientje aan, richting verzorgingshuis De Brugstede. Al daar zijn de bewoners verheugd zoveel zingende, vrolijke jeugdigheid te treffen, en worden de kinderen verwent met lekkernijen. Zowel jong als oud geniet met volle teugen. Met een lach en een traan wordt de juiste snaar geraakt. Natuurlijk moet de Palmpasenstok ook nog leeg gesmikkeld worden en na samen nog een aantal gezellige liedjes ter afsluiting te hebben gezongen, kan de voorbereidende werkgroep terugkijken op een zeer geslaagde Palmpasenviering.